UNIKT TRÆNINGSFORLØB

Igen i 2019 har du muligheden for et unikt 26 ugers træningsforløb frem mod La Marmotte 2019 (eller lign) med opstart i januar. Få oplevelsen af at udvikle dig i et inspirerende forløb med brug af viden, metoder og erfaringer fra professionel cykelsport. Træningsvejledningen og de fysiske tests er som taget ud af en professionel cykelrytters forberedelse – tilpasset dig og din hverdag med henblik på at forbedre din udholdenhed og evner i bjergene.

FORLØBET INKLUDERER:

Individuel træningsplan
Den overordnede træningsplan for hele forløbet bygger på en opstartssamtale og tager udgangspunkt i fysisk niveau, målsætning samt den tid der er til rådighed til træning. Din træningshistorik og tidligere erfaringer er brugbar viden for den kommende træning. I forløbet vil forskellige træningsblokke have forskellige fokusområder. Det kunne fx være styrke, udholdenhed eller vægtreduktion.

Ugentlig individuel træningsvejledning i 26 uger
Den ugentlige vejledning angives i watt og/eller puls og er tilpasset individuelt i forhold til fx arbejde eller familie, således at du hver uge har en overskuelig træningsplan, der harmonerer med din hverdag. Hver uge følges der op på træningen over mail eller telefon, og der tages højde for eventuelle ændringer for den kommende træningsuge.

3 laktattests undervejs i forløbet
Det er afgørende at kende sit niveau og sine karaktertræk som atlet for at bestemme den bedst mulige træning. Den første test danner grundlag for forløbets indledende træningsprogrammer. De efterfølgende tests bruges til tilpasning af træningsniveauer og evaluering af den foregående træning. Forløbets sidste test er vigtig i forhold til udregning af strategi for disponering og energiindtag på løbsdagen.

1 træningsdag inkl. vejledning med udgangspunkt fra Aarhus (2-3 timer)
En-til-en coaching på tætteste hold med specifik træning, inputs og direkte guidening på cyklen. En hel træningsdag udelukkende målrettet dig.

Strategi for disponering og energiindtag til løbsdagen
Ud fra den seneste test udarbejdes selve løbsstrategien. Fysisk niveau, vægt og den tynde luft er parametre som bruges til at udregne den estimerede sluttid. For udregning af optimalt energiindtag tages evnen til at forbrænde fedt med i betragtning, således at indtaget af kulhydrat (CHO) justeres individuelt, hvilket sikrer, at der indtages den nødvendige mængde energi før og under løbet.

Opstart januar 2019.

PRIS

6.950 kr.

(Beløbet er inkl. moms og betales i 2 rater).

KONTAKT

”Il preparatore” Daniel Holm Foder for mere information.

Tel.: +45 40594350
Email: dfoder@cyclingandperformance.dk